Saturday, June 3, 2017

På tide å hoppe i Teisendammen

Ja, da kom dagen da jeg skulle teste våtdrakt for første gang. Våtdrakta jeg har er en 2XU R3 som jeg under kynding veiledning kjøpte på Intersport i Oslo sentrum. Det var godt jeg hadde hjelp fordi

1. Det er helt umulig å få på drakta uten hjelp
2. Jeg hadde ikke kjøpt en så liten drakt uten veiledning

Da drakta til slutt satt på i butikken var det litt sånn klaustrofobisk og tenkte litt at dette umulig kan være riktig størrelse. Men stolte heldigvis på at karen på Intersport hadde peiling.


Nå har det seg slik at våren har vært ganske så kjølig her i Trøndelag, og dessuten har jeg mangla hette og sokker intil jeg nylig fikk skaffet meg dette også. Derfor har jeg bare svømt i pirbadet fram til nå.  Men nå var det ingen unnskyldning. Sven ble med meg opp til Teisendammen som svømmevakt, og fikk være vitne til mitt første møte med iskaldt vann.

Det var kaldt! Jeg brukte i allefall 10 min på å venne meg sånn noenlunde til de maks 12 gradene som var i vannet. Sven lagde en video av de første dramtatisk minuttene, men der ser jeg så stakkarslig ut at jeg tenkte det var like greit å slette den video. Det var faktisk ganske ille i starten og jeg begynte  å revurdere hele planen om Norseman, hyperventilerte og klarte ikke å holde hodet under vann. Men det ble faktisk bedre etterhvert.  Etter ca 25 min, var jeg så kald på hendene at jeg fant ut at jeg skulle avslutte.  Nå drømmer jeg om at det er minst 13 grader ved start på Norseman. Ellers kan jeg jo melde at det er skikkelig digg å svømme med våtdrakt!

Sven ble med som fotograf og svømmevakt

No comments:

Post a Comment